Izleti in pohodne poti v Celjski regiji: Podčetrtek, Kozje, Bistrica ob Sotli

Prijetne temperature, dobra družba ali samostojna odprava so zadostni razlogi za vzpon na enega izmed okoliških vrhov, ki jih na Kozjanskem in Obsotelju ne (z)manjka.

Sprehodili smo se od Šentjurja do Šmarja proti Rogaški in Rogatcu, v tokratnem članku pa nas čakajo še vzponi na vrhove občin Kozje, Bistrica ob Sotli in Podčetrtek, ki zasedajo območje Kozjanskega regijskega parka.

Kozje, razgibana pokrajina s skritimi zakladi
Grad Podsreda

V Podsredi na jesen že vrsto let zapored organizirajo praznik kozjanskega jabolka, ki privabi nemalo obiskovalcev. Podsreda pa poleg tega ponuja še veliko več in jo je vredno obiskati tudi v drugih letnih časih.

Eden izmed biserov je pot do gradu Podsreda, ki jo od trga do vrha opravite v 45 minutah. Z izhodiščem v trgu pot nadaljujete mimo avtobusne postaje, kjer zavijete levo na ožjo lokalno cesto.

Tam vas tabla usmeri za grad Podsredo. Po kratkem spustu ugledate stari Levstikov mlin, nato pa nadaljujete do razpotja in zavijete levo navzgor po ožji pešpoti. Sledi nekoliko strmejši vzpon, sprehod mimo grajskega ribnika in kapele sv. Florjana, nakar prispete do gradu. V toplejših mesecih se tam odvijajo prireditve, na katerih se predstavljajo tako domači kot tudi tuji umetniki. Več o poti tukaj.

4-1-1_grad-podsreda-iz-zraka
Grad Podsreda velja za najznačilnejši romanski grad na Slovenskem. (Foto: Kozjanski park)
Naravoslovna pot Travnik

Naravoslovna pot Travnik poteka po suhih travnikih pod vrhom Vetrnik. Tukaj lahko najdete izredno biotsko pestrost (orhideje, metulje), pozno pomladi in poleti pa lahko naštejete več kot 50 rastlinskih vrst na kvadratni meter.

Pot z začetkom v Kozju pri Bistrem grabnu ali v Podsredi in Gorjanih vas bo z dobrimi označbami pripeljala do čudovitih travnikov. Od tam pot vodi do Vetrnika.

vetrnik
Suhi travnik na Vetrniku, kjer v času cvetenja najdete tudi do 25 vrst orhidej. (Foto: Modrijan)
Vetrnik

Vetrnik ponuja razgled na Boč in Donačko goro, trg Pilštanj, dolino reke Bistrice in vzhodne obronke Bohorja.

Pot lahko pričnete v Podsredi, kjer se v smeri proti Brestanici, na prevalu Železno, cesta na desno odcepi h gradu Podsreda, na levo pa se začne vijugati med južnimi pobočji Vetrnika.

Od tam se lahko podate še do Žličarja, 10 metrov visokega skalnega osamelca na polici, ki se nahaja na ozkem grebenu visoko nad Kozjem. O tem osamelcu kroži tudi spodnja legenda.

Legenda pravi, da je bil nekoč mlad fant, ki je živel v časih, ko so tu še prebivali Ajdi. Pasel je ovce in rezljal lesene žlice. Nekega dne ga je sonce tako močno motilo pri delu, da ga je preklel. V hipu je skupaj z ovcami okamenel. Še vedno je na skalni polici in čaka čudežne odrešitve.

Za več podrobnosti o poti kliknite tukaj.

4-2-4-1_pilstanj-460x307
Na Pilštanju si lahko ogledate številne kulturne in naravne znamenitosti. (Foto: Kozjanski park)
Pilštanj

Pilštanj velja za priljubljeno romarsko točko, ki ponuja mnoge naravne in kulturne znamenitosti. Najbolj znane med njimi so kip sv. Eme, pranger (sramotilni kamen), cerkev sv. Mihaela, Ajdovska žena, vodnjak ter dren.

V Lesičnemu iz glavne ceste zavijete levo v klanec in zatem desno proti Pilštanju. Iz Posavskega konca se peljete do Brežic in zatem nadaljujete do Bistrice ob Sotli, kjer se peljete preko naselja do križišča in zavijete levo proti Podsredi. Po tej cesti, vse do Kozjega in naprej do Lesičnega, vas table usmerijo desno proti Pilštanju. Sprehod skozi Pilštanj vam bo vzel 20 minut počasne hoje.

Več podrobnosti o poti tukaj.

bohor_1
Bohor je pogorje z več vrhovi, najbolj znani med njimi so Koprivnik, Oslica in Veliki Javornik. (Foto: hribi.net)
Bohor, pogorje z več vrhovi

Bohor je pogorje z več vrhovi, najbolj znani med njimi so Koprivnik, Oslica in Veliki Javornik. Če vam vrhovi predstavljajo prevelik napor, se lahko najprej vzpnete do koče na Bohorju, do koder pridete, ko se iz centra Kozja napotite v smeri Bistriškega grabna po asfaltni cesti do odcepa, ki vodi na levo za Vetrnik.

Skozi gozd vas bo pot ponesla do naselja Jelše, od koder nadaljujete pot do naslednjega zaselka imenovanega Plešivec. Od tam sledi še vzpon po dobro označeni poti in kmalu prispete do koče na Bohorju. Podroben opis poti, ki vam bo vzela dobri dve uri, najdete tukaj. Na Bohor lahko dostopate še z Jablance (1 ura) in Lesičnega (2 uri)

Za podrobnejši opis vzponov na omenjene vrhove kliknite tukaj.

Bistrica ob Sotli, kjer se srečata Sotla in Bistrica
Svete gore
svete_gore
Razgled in številni starodavni sakralni objekti na Svetih gorah omogočajo vrnitev v preteklost kraja. (Foto: Modrijan)

Svete gore so še ena priljubljena točka romarjev, z zgodovino, ki sega daleč v preteklost. Na vrhu najdete cerkev Matere božje, okrog katere so postavljene kapele.

Z izhodiščem v Bistrici ob Sotli pot do vrha opravite v 45 minutah. S hojo pričnete ob glavni cesti proti Bizeljskemu, mimo osnovne šole in preko mosta, kjer pri tabli za Svete gore zavijete desno. Na križišču nato takoj zavijte levo, med dvema hišama, od koder vodi pešpot. Po vzponu pridete do asfaltirane ceste, ki se je držite vse do kapele na levi strani, nato zavijte na makadamsko cesto.

Po nekaj minutah hoda prispete do gozdne ceste, od koder ni več daleč do naslednje kapele, imenovanje Božja noga. Pot vas nato ponese do sadovnjaka in od tam še do kapele pod veliko staro hišo. Sledi le še nekaj minutni vzpon, ki vas pripelje na Svete gore.

Pogled na vrhu ne razočara, saj seže daleč na Hrvaško Zagorje, mimo Donačke gore in Boča ter vse do Pohorja.

Več podrobnosti tukaj.

Pešpot Kunšperk – Klestje
klestje
Pešpot Kunšperk – Klestje je produkt projekta “Ne pozabimo vasi”. (Foto: Občina Bistrica ob Sotli)

V sklopu projekta občine Bistrica ob Sotli, “Ne pozabimo vasi”, je nastala učna pot Kunšperk – Klestje. Pot ponuja različne postanke, na katere opozarjajo table, ki vsebujejo opise znamenitosti in posebnosti. Z izhodiščem v Bistrici ob Sotli vas table usmerijo do travnikov in predstavijo pomembne zgodovinske dogodke naselja Kunšperk in znamenite Kunšperske gore.

V nadaljevanju si lahko ogledate skrivnostno sotesko Zelenjak, meandre Sotle in se nato po ravninskem sprehodu med polji odpravite do drevoreda Klestje ter zaključno panoramsko točko.

O učni pešpoti si lahko ogledate tudi slikovit predstavitveni film, ki so ga ustvarili člani podjetja Dotline.

Več o poti in postankih pa najdete tukaj.

Sv. Križ
11059529_10206620259855409_2830575597514254893_n
Cerkev sv. Križa velja za eno izmed najlepših razglednih točk v občini Bistrica ob Sotli. (Foto: Luka Dragovan)

Na Vini gori, ki se vzpenja nad reko Sotlo, je v vasi Srebrnik podružnična cerkev sv. Križ.

Do nje pridete, ko iz smeri Podčetrtek proti Bistrici ob Sotli, 2 kilometra pred naseljem zavijete levo pri tabli Srebrnik. Po nekaj minutnem vzponu po asfaltni cesti pred seboj zagledate cerkev sv. Križa.

Čudovit razgled na Bistrico in Hrvaško Zagorje vas ne bo pustil ravnodušnih.

Slomškova pot

Slomškova pot je pot posvečena Antonu Martinu Slomšku in se vije skozi kraje, kjer je omenjeni škof in veliki Slovenec deloval. Pot se začne na Bizeljskem, pri cerkvi sv. Lovrenca in se nato povzpne na Svete gore, od koder se spusti v središče Bistrice ob Sotli.

V nadaljevanju pot vodi skozi številne vzpetine in znamenitosti v objemu neokrnjene narave, s ciljno točko v bližini Ponikve. Podrobnosti poti tukaj.

Pešpot do izvira Trebčice

Z začetkom pri Kolarjevi domačiji na Trebčah, nadaljujete mimo “Periša” in zaključite pot pri izviru Trebčice. Med potjo spoznate bogato kulturno izročilo in se sprehodite po koščku poti Kozjanskega parka.

Podčetrtek, sprehajalne poti v objemu neokrnjene narave
Rudnica
regional-park-kozjansko-terme-olimia
Plešivec je s svojimi 686 metri najvišji vrh Rudnice. (Foto: Terme Olimia)

Približno 13 kilometrov dolga pot terja nekoliko več časa kot le nedeljsko dopoldne, a se je nanjo zaradi številnih lepot vredno podati.

Pohod pričnete pri Termah Olimia, od koder se sprehodite preko naselja Slivje do podružnične cerkve sv. Andreja in preko Olimske gore nadaljujete pot do Plešivca, 686 metrov visokega vrha Rudnice.

Pot nazaj lahko uberete preko Male Rudnice in Silavca ter sestopite v Olimje, kjer ne smete pozabiti na ogled samostana in čokoladnice.

Rudnica – Virštanj
1319490466942_037
Pot Rudnica-Virštanj vas popelje tudi v čudoviti svet kamnin. (Foto: hribi.net)

Pot pričnete v Olimju, pred cerkvijo Device Marije na Pesku, kjer zavijete desno na stransko cesto. Po nekaj metrih s ceste zavijete v breg, obidete ograjen pašnik in se vzpnete do samotne domačije. Čez nekoliko zaraščen del poti prispete do asfaltne ceste, kjer zavijete desno in se spustite do sosednje domačije. Pri naslednji kmetiji na poti zavijete v gozd, se sprehodite mimo daljnovoda in visokih trav. Asfaltna cesta vas bo nato mimo dveh zanimivih usekov pripeljala do Orešja. Nadaljujete do kamnoloma, od koder ni daleč do Olimja.

Tam lahko postojite in si ogledate samostan in čokoladnico. Pot nato nadaljujte do restavracije Amon in se na križišču podajte na levo v hrib.

S Plohovega Brega, od koder je lep razgled daleč proti jugu, se vrnete do označenega odcepa, zapustite cesto in se po gozdni poti spustite v dolino.

Za celotno pot boste potrebovali približno 5 ur, več preberite tukaj.

Sv. Ema
brez-naslova
Cerkev sv. Eme je bila postavljena že davnega leta 1466. (Foto: TZS)

Ema Krška, rojena na gradu Pilštanj ima za cerkev sv. Eme pri Podčetrtku velik pomen. Slednjo so namreč v njeno čast postavili davnega leta 1466. Danes deluje kot župnijska cerkev, veliko pohodnikov pa se rado povzpne nanjo predvsem zaradi lepega razgleda. Je tudi del

V smeri iz Podčetrtka proti Rogaški Slatini mimo naselja Sodna vas zavijete desno v smeri table Sv. Ema. Sledite cesti do vrha in ta vas bo pripeljala do prvih hiš naselja Sv. Ema. Cesta se nato prične spuščati v levem ovinku in vas pripelje do križišča, kjer nadaljujete levo. Od tam do cerkve sv. Eme sledi le še kratek vzpon.

Več podrobnosti o poti najdete tukaj.

Grad Podčetrtek
maxresdefault
Grad Podčetrtek ima za sabo nekaj stoletij dolgo zgodovino. (Foto: Robert Penič)

Vzpon do gradu Podčetrtek lahko opravite v pičlih nekaj minutah. V smeri iz Rogaške Slatine proti Podčetrtku za naseljem Sodna vas zavijte desno v hrib mimo trgovine Polje.

Vijugasta cesta vas bo popeljala do kašče, stare zgradbe, kjer lahko parkirate. Od tu sledi vzpon skozi gozd po urejeni makadamski cesti.

Grad iz 13. stoletja danes kljub številnim idejam po ureditvi, zaradi neurejenega lastništva žalostno propada.

Upamo, da smo vam s serijami člankov uspeli približati pohodne poti okoliških krajev in vam namigniti kam se odpraviti v prihodnje. Kozjansko in Obsotelje poleg vseh omenjenih kotičkov zagotovo ohranja še kakšnega, ki čaka, da ga odkrijete sami.